خوش آمدید

 

شعار سال 1400

کاربرگ آشنایی روز اول مدرسه

فیلم های قرآن پایه ششم  برگرفته شده از وب معلم خوانساری tchr.ir

  

 

 

 

 

  

 

 

  

  

 

 

 

فیلم های قرآن در تابستان پایه ششم  برگرفته شده از وب معلم خوانساری tchr.ir

   

 

 

 

فیلم های تدریس درس فارسی پایه ششم

فصل اول: آفرینش


 

فارسی پایه ششم ، ستایش ( به نام آن که جان را فکرت آموخت )     درس اول فارسی ششم: معرفت آفریدگار

 

حکایت محبت، فارسی ششم     درس دوم فارسی ششم ، پنجره های شناخت

 

بخوان و حفظ کن ، ای مادر عزیز ، فارسی ششم     بخوان و بینیدش ، هدهد ، فارسی ششم

 

آموزش نهاد و فعل ، فارسی پایه ششم

 


 

فصل دوم : دانایی و هوشیاری 


 

فارسی ششم ، درس سوم، هوشیاری     فارسی ششم ، بخوان و حفظ کن «سخن»

 

درس چهارم فارسی ششم «داستان من و شما» به همراه واژه آموزی     حکایت علم و عمل ، فارسی ششم

 

هفت خان رستم، درس پنجم فارسی ششم     آموزش مبالغه و کنایه ، دانش زبانی درس پنجم فارسی ششم

 

فارسی ششم ، بخوان و بیندیش«دوستان همدل»


فصل سوم : ایران من 


 

تدریس پایه ششم ، درس ششم فارسی «ای وطن!»     تدریس پایه ششم ، دانش زبانی«ندا و منادا» ، فارسی

 

تدریس پایه ششم ،حکایت«انواع مردم» ، فارسی ششم     تدریس پایه ششم ، فارسی، بخوان و حفظ کن « همه از خاک پاک ایرانیم»

 

تدریس پایه ششم ، درس هشتم فارسی «دریاقلی»     فارسی پایه ششم ، بخوان و بیندیش«تندگویان»


 

فصل چهارم : نام آوران


 

تدریس فارسی پایه ششم ، درس نهم ، رنج هایی کشیده ام که مپرس     آموزش فارسی پایه ششم ، واژه آموزی صفحه 71

 

فارسی پایه ششم ، بخوان و حفظ کن «باران»     آموزش فارسی پایه ششم ، درس دهم « عطار و جلال الدین محمد»

 

فارسی پایه ششم ، حکایت « درخت علم»     تدریس فارسی پایه ششم ، درس یازدهم«شهدا خورشیدند» ، دانش ادبی « جمله ی تشبیهی»

 

تدریس فارسی پایه ششم ، بخوان و بیندیش «بوعلی و بهمنیار»

 


 

فصل پنجم: راه زندگی


 

تدریس فارسی پایه ششم ، درس دوازدهم « دوستی و مشاوره »     تدریس فارسی پایه ششم ، بخوان و حفظ کن « شیر خدا »

تدریس فارسی پایه ششم ، حکایت « عمر گران مایه »     فیلم حکایت عمر گران مایه

 

تدریس فارسی پایه ششم ، درس چهاردهم « راز زندگی »     فارسی پایه ششم ، بخوان و بینیدش « پیاده و سوار »


 

فصل ششم : علم و عمل


 

فارسی پایه ششم ، درس پانزدهم « میوه ی هنر »     فارسی پایه ششم ، « حکایت افلاطون و مرد جاهل »

 

فارسی پایه ششم ، درس شانزدهم « آداب مطالعه»     فارسی پایه ششم ، بخوان و حفظ کن « به گیتی به از راستی پیشه نیست » 

فارسی پایه ششم ، درس هفدهم « ستاره ی روشن »     فارسی پایه ششم ، بخوان و بیندیش « آوای گنجشکان »

 

فارسی پایه ششم ، « نیایش »



برگرفته شده از وب معلم خوانساری tchr.ir

فیلم های تدریس مطالعات اجتماعی پایه ششم  


فصل اول : دوستان ما


 

درس اول اجتماعی ششم ، دوستی     درس دوم اجتماعی ششم ، آداب دوستی


 

فصل دوم : تصمیم گیری


 

مطالعات اجتماعی ششم ، درس سوم«تصمیم گیری چیست؟»     درس چهارم اجتماعی ششم ، چگونه تصمیم بگیریم؟


 

فصل سوم: کشاورزی در ایران


 

درس پنجم اجتماعی ششم، عوامل موثر در کشاورزی     درس ششم اجتماعی ششم ، محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف


 

فصل چهارم: ایران و منابع انرژی


 

درس هفتم اجتماعی ششم ، طلای سیاه     تدریس پایه ششم ، درس هشتم مطالعات اجتماعی پایه ششم ، انرژی را بهتر مصرف کنیم

 


 

فصل پنجم : پیشرفت علوم و فنون در دوره اسلامی


 

تدریس پایه ششم ، درس نهم اجتماعی«پیشرفت های علمی مسلمانان»     درس 10  اجتماعی پایه ششم چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دوره اسلامی شد

 


 

فصل ششم : سفری به اصفهان


 

آموزش اجتماعی پایه ششم ، درس یازدهم « اصفهان ، نصف جهان»     تدریس اجتماعی ششم ، درس دوازدهم « چرا فرهنگ و هنر در دوره صفویه شکوفا شد؟»


 

فصل هفتم : اوقات فراغت


 

آموزش مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس سیزدهم«برنامه روزانه متعادل»     درس چهاردهم مطالعات اجتماعی پایه ششم « برنامه ریزی برای اوقات فراغت »

 


فصل هشتم : پوشاک ما


 

تدریس اجتماعی پایه ششم ، فصل 8«پوشاک ما»، درس 15 «انواع لباس»     مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس 15 «پوشاک ما» ، «آلبوم تصاویر انواع لباس»

 

تدریس اجتماعی پایه ششم ، درس شانزدهم « لباس از تولید تا مصرف»

 


 

فصل نهم : دریاهای ایران


 

تدریس اجتماعی پایه ششم ، درس هفدهم « ویژگی های دریاهای ایران »     تدریس اجتماعی پایه ششم ، درس هجدهم « دریا نعمتی خداوندی »

 


 

فصل دهم : ایران و همسایگان


 

مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس نوزدهم « همسایگان ما »     مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس بیستم « مطالعه موردی»

 


 

فصل یازدهم : ایستادگی در برابر بیگانگان


 

مطالعات اجتماعی پایه ششم ،درس بیست و یکم« استعمار چیست؟ »     مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس بیست و دوم « مبارزه مردم ایران با استعمار »

مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس بیست و دوم « مبارزه مردم ایران با استعمار »


 

فصل دوازدهم : آزادی خرمشهر


 

مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس بیست و سوم « خرمشهر در چنگال دشمن »     مطالعات اجتماعی پایه ششم ، درس بیست و چهارم « خرمشهر در دامان میهن »



برگرفته شده از وب معلم خوانساری tchr.ir

فیلم های تدریس فصل پنجم ریاضی ( اندازه گیری ) پایه ششم

فیلم های تدریس فصل پنجم ریاضی ( اندازه گیری )

آموزش ریاضی ششم ، فصل 5«اندازه گیری» ، طول و سطح ، فعالیت صفحه 88     آموزش ریاضی ششم ، کار در کلاس صفحه 89 (بالای صفحه)     

آموزش ریاضی پایه ششم ، فعالیت صفحه 89 ، اندازه گیری     آموزش ریاضی پایه ششم ، کار در کلاس صفحه 89 (پایین صفحه) ، فصل اندازه گیری     

آموزش ریاضی ششم ، فعالیت صفحه 90     آموزش ریاضی ششم ، کار در کلاس صفحه 91 (بالای صفحه) ، فصل اندازه گیری     

آموزش ریاضی ششم ، فعالیت صفحه 91 ، فصل اندازه گیری     آموزش ریاضی ششم ، کار در کلاس صفحه 91 و 92 ، فصل اندازه گیری     

آموزش ریاضی ، تمرین صفحه 91 و 92 ریاضی ششم ، فصل اندازه گیری     آموزش ریاضی ، فعالیت صفحه 94 ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری     

آموزش ریاضی ششم ، کار در کلاس صفحه 95 ، فصل اندازه گیری     آموزش ریاضی پایه ششم ، فعالیت صفحه 95 ، فصل اندازه گیری     

آموزش ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، کار در کلاس صفحه 96(بالای صفحه)     آموزش ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ( فعالیت صفحه 96)     

آموزش ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، کار در کلاس صفحه 96(پایین صفحه)     آموزش ریاضی ، آموزش تبدیل واحد «طول ، سطح ، حجم »      

آموزش ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، تمرین صفحه 97     تدریس ریاضی ششم ، فصل اندازه گیری «فعالیت صفحه 98»     

تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، کار در کلاس صفحه 98 و 99     تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری « فعالیت صفحه 99 و 100»     

تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری « کار در کلاس صفحه 100»     تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری «تمرین صفحه 100 و 101»     

آموزش ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، خط و زاویه «فعالیت صفحه 102»     آموزش ریاضی ششم ، فصل اندازه گیری ، کار در کلاس صفحه 102     

تدریس ریاضی ششم ، فصل اندازه گیری ، خط و زاویه « فعالیت صفحه 102»(پایین صفحه)     تدریس ریاضی ششم ، فصل انداره گیری ، خط و زاویه«کاردرکلاس صفحه 102»(پایین صفحه)     

تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، خط و زاویه «فعالیت صفحه 103»     تدریس ریاضی ششم ، فصل اندازه گیری ، خط و زاویه «کار در کلاس صفحه 103»     

تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری « فعالیت صفحه 104»     تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، کار در کلاس صفحه 104 و 105     

تدریس ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری« تمرین صفحه 105»     آموزش ریاضی پایه ششم ، فصل اندازه گیری ، فرهنگ نوشتن صفحه 106     

 



برگرفته شده از وب معلم خوانساری tchr.ir

دانلود آزمون ریاضی - فصل4 و 5 کلاس سوم

طرح درس میعان (تبدیل بخار آب به آب)

میعان (تبدیل بخار آب به آب)

(آموزش علوم به روش ساختار گرایی) پایه: چهارم دبستان

 

میعان (تبدیل بخار آب به آب)

اهداف یادگیری
انتظار می رود هر دانش آموز در فرایند اموزش به این اهداف برسد:

       1. دانش آموز به کمک آزمایش نشان دهد بخار آب موجود در هوا با سرد شدن به آب تبدیل می شود.

       2. تجربیات یا روش هایی در زمینه سردکردن بخار آب هوا معرفی کند.

       3. نسبت به تغییرات محیط و مشاهده پدیده های نو از خود کنجکاوی نشان داد.

       4. ابزار و مواد مورد نیاز را به درستی به کار گیرد.

       5. نسبت به کار در گروه علاقه مندی نشان دهد.
 
ابزار مورد نیاز:
چراغ الکلی یا منبع گرمایی مشابه
بشر- پایه- بشقاب استیل- کبریت- آب- یخ- آینه
تصاویری از ابر، مه، شیشه های مات شده در اثر میعان، هوای بازدم در هوای سرد زمستان
 

مراحل / اقداماتفعالیت های معلمفعالیت های دانش آموزان
درگیر کردنمعلم از دانش آموزان با انجام آزمایشی نشان می دهد که وقتی آب به اندازه کافی گرم شود، به بخار آب تبدیل می شود .
معلم از دانش آموزان سؤال می کند:
در آزمایش که هم اکنون انجام دادید، مشاهده کردید که وقتی آب به اندازه کافی گرم شود، به بخار آب تبدیل می شود. بخار آب، یک گاز است و دیده نمی شود. چه روش هایی پیشنهاد می کنید تا بتوانیم بخار آب را که ناپیداست، پیدا کرده و به دوستان خود نشان دهیم؟
دانش آموزان به روش های مختلف تبدیل آب به بخار آب را در کلاس نشان می دهند، مانند گرما دادن به آب، ریختن در بشقاب و قرار دادن جلوی آفتاب، با د زدن لباس خیس، فوت کردن به دست خیس.
دانش آموزان سعی می کنند با اشتیاق، به دنبال گمشده یعنی بخار آب ناپیدا بگردند و آن را پیدا کرده و به کلاس تحویل دهند.
کاوشمعلم از دانش آموزان می خواهد با افراد گروه مشورت کنند و راه حل های خود را یادداشت کنند.او همچنین وسایلی را که دانش آموزان برای انجام آزمایش ها نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد.دانش آموزان ضمن مشورت با افراد گروه، حاصل برداشت های خود را یادداشت می کنند و در صورت نیاز، وسایلی برای نشان دادن درستی یافته های خود، از معلم درخواست می کنند.
توصیف-معلم از دانش آموزان می خواهد حاصل مشورت ها و آزمایش های گروه را به زبان خود بیان می کنند. او همچنین سؤال هایی به این ترتیب از دانش آموزان می پرسد:
- آیا بخار آب تا وقتی سرد و مایع نشده، قابل دیدن است؟
- در چه شرایطی و در چه فصل هایی از سال بخار آبی را مشاهده کردید که سرد شده است؟
- چه روش هایی برای سرد کردن بخار آب موجود در هوای بازدم خود که از دهان خارج می شود، پیشنهاد می کنید؟

چه روش هایی برای سرد کردن بخار آب موجود در هوای اتاق می شناسید؟
 
دانش آموزان نتایج تلاش گروه خود در مراحل بالا را به زبان خود در کلاس ارائه می کنند. آنها همچنین سعی می کنند در گروه به سؤالات معلم پاسخ دقیقی بدهند.
شرح و بسطمعلم ضمن در اختیار گذاشتن وسایل مورد نیاز دانش آموزان، روش هایی را که دانش آموزان در مرحله قبل ارائه کردند، مورد بررسی قرار می دهد و در صورت نیاز، راهنمایی های لازم را به عمل می اورد تا دانش آموزان به هدف مورد نیاز دست یابند. او همچنین با نشان دادن تصاویر و یادآوری تجربیات دانش آموزان در زمینه مشاهده بخار آب سرد شده (مانند مشاهده هوای بازدم در هوای سرد، پدیده هایی مانند ابر، مه، مشاهده نظرات آب هنگام خروج از کتری و...)، ایشان را به دستیابی به روش های سرد کردن بخار آب هدایت می کند.
به علاوه معلم وسایلی چون آینه و پارچ پر از آب یخ را به کلاس می آورد تا دانش آموزان به کمک آنها بتواند متوجه سرد کردن بخار آب هوای اتاق شوند.
دانش آموزان از اطلاعات و توضیحات معلم استفاده کرده و به روش های بهتری برای یافتن و سرد کردن بخار آب دست می یابند.
ارزشیابیمعلم از همه گروه ها می خواهد حاصل یافته های خود اعم از تجربیات قبلی و روش های پیشنهادی در زمینه سردکردن بخار آب هوا را به کلاس ارائه کنند تا مورد ارزیابی معلم و دانش آموزان قرار گیرد.دانش آموزان یافته های خود را در گروه تکمیل کرده و به کلاس جهت ارزیابی ارائه می کنند.

طرح درس استخوان بندی (اسکلت) بدن انسان

استخوان بندی (اسکلت) بدن انسان

(آموزش علوم به روش ساختار گرایی) پایه: چهارم دبستان

 

 

استخوان بندی (اسکلت) بدن انسان

اهداف یادگیری:
انتظار می رود هر دانش آموز در فرایند آموزش به این اهداف برسد:



       1. یا قسمت های مختلف اسکلت بدن انسان آشنا شود.

       2. به نقش هر قسمت از اسکلت، در ایجاد حرکت در بدن اشاره کند.

       3. به مطالعه و گفت و گو درباره نقش اندام های حرکتی خود علاقه مند شود.

        4. در مراقبت از اندام های حرکتی خود کوشا باشد.

 ابزار مورد نیاز:
مدل اسکلت بدن انسان- پوستر اسکلت بدن- انسان- فیلم درباره اسکلت بدن انسان کتاب هایی در مورد استخوان بندی بدن انسان مانند کتاب «اگر بدن ما استخوان بندی نداشت» از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی
 

مراحل /اقداماتفعالیت های معلمفعالیت های دانش آموزان
درگیر کردنمعلم تصاویر اسکلت مهره داران گوناگون را به کلاس می آورد و از دانش آموزان می خواهد قسمتهای مختلف اسکلت را نشان دهند.
معلم از دانش آموزان می پرسد: اگر بدن ما استخوان بندی نداشت، چه می شد؟
دانش آموزان ضمن مشاهده تصاویر اسکلت مهره داران قسمتهای مختلف هر اسکلت را شناسایی می کنند.
دانش آموزان درباره موضوع سؤال فکر می کنند و سعی می کنند تصور خود را از انسان بدون اسکلت بسازند.
کاوشمعلم از بچه های می خواهد در گروه درباره سؤال فکر کرده و سپس نتیجه را با رسم شکل نشان دهند.بچه ها با هم فکری با دوستان شان، تصویری از انسان بدون اسکلت رسم می کنند.
توصیفمعلم از بچه ها می خواهد توضیح دهند که انسان بدون اسکلت چه توانایی های حرکتی دارد؟بچه ها با زبان خودشان درباره انسانی که اسکلت ندارد صحبت می کنند وبه سؤال معلم پاسخ می دهند.
درگیر کردنمعلم این بار می پرسد: اگر بدن ما فقط استخوان سر و صورت و گردن داشت، چه می شد؟بچه ها به فکر کردن درباره موضوع می پردازند.
کاوشمعلم بچه ها را تشویق می کند که با رسم شکل به سؤال پاسخ ندهند.بچه ها مشورت کرده و حاصل فکر خود را رسم می کنند.
توصیفمعلم از بچه ها می خواهد توضیح دهند که انسانی که فقط استخوان سر و صورت و گردن دارد چه توانایی های حرکتی دارد؟
معلم مرتباً مراحل درگیر کردن، کاوش و توصیف را با سایر اندام های اسکلت طی می کند و هر بار با اضافه کردن یک قسمت از اسکلت، توانایی های حرکتی جدید انسان را مورد بررسی و پرسش از دانش آموزان قرار می دهد.
اندام هایی که تک تک اضافه می شوند عبارتند از:
استخوان شانه و سینه و کمر،استخوان لگن، استخوان دست، ، استخوان ران و زانو، استخوان ساق، استخوان پا
معلم از بچه ها می خواهد توضیح دهند که انسانی که فقط استخوان سر و صورت و گردن دارد چه توانایی های حرکتی دارد؟
معلم مرتباً مراحل درگیر کردن، کاوش و توصیف را با سایر اندام های اسکلت طی می کند و هر بار با اضافه کردن یک قسمت از اسکلت، توانایی های حرکتی جدید انسان را مورد بررسی و پرسش از دانش آموزان قرار می دهد.
اندام هایی که تک تک اضافه می شوند عبارتند از:
استخوان شانه و سینه و کمر،استخوان لگن، استخوان دست، استخوان ران و زانو، استخوان ساق، استخوان پا
شرح و بسطمعلم کتاب هایی در زمینه اسکلت بدن انسان در اختیار دانش آموزان قرار می دهد، پوستر و مدل اسکلت را به دانش آموزان نشان می دهد . همچنین فیلم در رابطه با اهمیت اسکلت در بدن انسان به نمایش می گذارد و از دانش آموزان می خواهد اطلاعات خود را برای پاسخ به سؤالات طرح شده در مراحل توصیف به کار ببرند.دانش آموزان با استفاده از منابع مختلف مانند فیلم، پوستر، مدل اسکلت، کتاب ها و ... اطلاعات جدید کسب کرده و از آنها برای پاسخ به سؤالات مطرح شده در مراحل قبل استفاده می کنند.
ارزشیابیمعلم از هر گروه می خواهد گزارش کاملی از قسمت های مختلف اسکلت و نقش هر یک در ایجاد حرکت بدن در کلاس ارائه دهد و به این وسیله، فعالیت های خود را مورد ارزیابی معلم و سایر هم کلاسی ها قرار دهد.دانش آموزان نتایج و یافته های خود از مطالعات را به کلاس ارائه می دهند و ارزیابی معلم و سایر گروه ها را از فعالیت خود دریافت می کنند.

فارسی (اول)

فارسی (اول)

تاریخ ارسال 1400/03/18

کد کتاب: 

103

دوره تحصیلی: 

دوره آموزش ابتداییپایه اول

سال تحصیلی: 

1400-1401

 

http://chap.sch.ir/sites/default/files/lbooks/1400-1401/8/C103.pdf

بسته های اینترنت با تخفیف های ویژه و بدون مالیات(تضمینی)

بسته های اینترنت با تخفیف های ‌ویژه و بدون مالیات برای همکاران عزیز

ایرانسل و همراه اول |ارزان بسته بخرید با ۲۰درصد تخفیف

           ایرانسل                       همراه اول             تلگرام :Raowf_gry@

                                                                    شماره تماس:09390026285(آقای گری)

                            ‌‌                تماس گرفته شود

            ۱ماهه

۳گیگ ۱ماهه ۱۵هزار تومان

۴گیگ ۱ماهه ۱۷هزار تومان

۵گیگ ۱ماهه ۱۹هزار تومان

۷گیگ ۱ماهه ۲۲هزار تومان 

۱۰گیگ ۱ماهه ۲۶هزار تومان

(بسته های یک ماهه دارای هدیه میباشند)

         ۲ماهه

۱۰گیگ ۲ماهه ۳۰هزار تومان 

۱۵گیگ ۲ماهه ۳۸هزار تومان 

۲۰گیگ ۲ماهه ۵۲ هزار تومان

        ۳ماهه

۱۸گیگ ۳ماهه ۴۲هزار تومان

۲۴گیگ ۳ماهه ۵۲هزار تومان 

       ۴ماهه

۱۵گیگ ۴ماهه ۴۶هزار تومان

۲۵گیگ ۴ماهه ۶۹هزار تومان 

       ۶ماهه

۳۶گیگ ۶ماهه ۸۴هزار تومان 

۴۸گیگ ۶ماهه ۱۰۰هزار تومان

       ۱ساله

۴۸گیگ ۱ساله ۱۱۰ هزار تومان 

۷۲گیگ ۱ساله ۱۳۰هزار تومان 

 

 

آزمون تیز هوشان 97-96 همراه با پاسخ نامه

 

آزمون تیز هوشان 97-96 همراه با پاسخ نامه

دانلودسوالات

دانلود پاسخنامه

طرح درس بخش پذیری

بسمه تعالی                                                                        طرح  درس روزانه

نام درس : ریاضی                     پایه :پنجم                         مقطع : ابتدائی                   تعداد فراگیران :

عنوان درس : بخش پذیری             روش تدریس : کار آیی تیم                تاریخ تدریس :       --- /3

هدف کلی : آشنایی دانش آموزان با مفهوم بخش پذیری .

اهداف جزئی :                                                                                                                                                

2- آشنایی دانش آموزان با بخش پذیری بر3

3- آشنایی دانش آموزان با بخش پذیری بر5

4- آشنایی دانش آموزان با بخش پذیری بر6                                                        

5-  آشنایی دانش آموزان با بخش پذیری بر9و15

 

بقیه در ادامه مطلب .....

ادامه نوشته

طرح درس مساحت دایره

به نام خدا

نام درس: ریاضی                                   دبستان جابر انصاری(1)                                   پایه پنجم

مبحث: مساحت دایره                             آموزگار: مرضیه ذاکری                   سال تحصیلی 90-89

دانش آموز در این درس با مساحت دایره آشنا می شود.

هدف کلی:

دانش آموز در این درس:

- با نحوه بدست آوردن مساحت دایره آشنا می شود (شناختی)

- به نحوی بدست آوردن مساحت دایره علاقه مند می شود.(عاطفی)

هدف جزئی:

دانش آموز در پایان درس:

-  فرمول مساحت دایره را اثبات می کند.

-  مساحت دایره ها را محاسبه می کند.

اهداف رفتاری

دانش آموز قبل از تدریس:

-  مساحت مستطیل را بدانند.

-  با محیط دایره و فرمول آن آشنا باشند.

-  با شعاع و قطر آشنا باشند و بتوانند آن ها را روی دایره مشخص کنند.

رفتار ورودی:

توضیحی، پرسش و پاسخ، حل مساله

روش تدریسی

تخته،گچ،کتاب درسی،دایره های رنگی برش دار، چسب ،تمرین های گروهی

وسایل آموزشی:

به صورت گروهی و انفرادی

روش کار:

-  مساحت مستطیل چگونه بدست می آید؟

- محیط دایره چگونه بدست می آید؟

- محیط دایره به قطر 5 را حساب کنید؟

-        

ارزشیابی تشخیصی:

-  شروع کلاس با صلوات بر محمد و آل محمد، سلام و احوالپرسی

-مشخص کردن موضوع درسی و نوشتن آن روی تخته کلاس در داخل یک دایره

ایجاد انگیزه: با مقواهای دایره ای رنگ (دورنگ) وارد کلاس شده و روی تابلوی کلاس  می چسبانیم و با دایره ای نسبتاً بزرگ روی تابلو می کشیم.

مهارت های قبل از تدریس:

ابتدا دایره های دورنگی برش دار را روی تابلو می چسبانیم، توجه دانش اموزان را به برش ها جلب می کنیم. در مرحله بعد دایره ای را که به 4 قسمت تقسیم شده است به روی تابلو می چسبانیم.

از دانش اموزان می پرسیم که شبیه به چه شکل هندسی است؟

دایره های دیگر با برشهای کوچکتر و بیشتر روی تابلو می چسبانیم و باز می پرسیم که اشکال شبیه کدام شکل های هندسی است که دانش اموزان به مستطیل و متوازی الاضلاع اشاره می کنند.

 در همین جا به این موضوع اشاره می کنیم که عرض مستطیل با شعاع دایره و طول مستطیل با نصف محیط دایره برابر است.

سپس به ترتیب زیر مراحل به دست اوردن مساحت دایره را شرح می دهیم.

عرض× طول = مساحت مستطیل

(شعاع) × (نصف محیط دایره) = مساحت دایره

(شعاع) × 14/3 × (قطر)   =

(شعاع) × 14/3× (شعاع)=

14/3 × (شعاع) × (شعاع) = مساحت دایره

برای دانش آموزان توضیح می دهیم که  قطر همان شعاع است و دور فرمول آخر خط می کشیم.

مهارت های ضمنی تدریس:

در ادامه دایره ای به شعاع 3 سانتی متر رسم می کنیم و مساحت آن را بدست می آوریم.

14/3 × شعاع × شعاع = مساحت دایره

14/3 × 3× 3

مهارتهای پایان درس:

در این مرحله به دانش آموزان فرصت می دهیم سوالات خود را پرسیده و رفع اشکال   می کنیم.

در ادامه از چند نفر می خواهیم تا مساحت چند شکل را که روی تابلو می کشیم بدست آورند(گروهی)از دانش آموزان می خواهیم تمرینهای مربوطه در کتاب را حل کنند (انفرادی)

ارزشیابی پایانی:

از دانش آموزان می خواهیم تمرینهای صفحه ی 130 کتاب و یا تمرینهای اضافه گفته شده را در خانه حل کنند.

تکلیف:

Related image

دانلود ارزشیابی مطالعات پنجم

برای دانلود ارزشیابی مطالعات پنجم بر روی تصویر بالا کلیک کنید.

آزمون ریاضی پنجم ازبخش کسرها

 

آزمون ریاضی کلاس پنجم (فصل کسرها)

آزمون علوم کلاس چهارم - درس 1تا4

آزمون علوم کلاس چهارم - درس 1تا4

 

 

 

 

دانلود بافرمت

 

http://s6.picofile.com/file/8175939484/PDF.png

 

 

بودجه بندی پیشنهادی کتب اول تا ششم ابتدایی

بودجه بندی پیشنهادی کتب اول تا ششم ابتدایی

 
برای دانلود فایل تمامی پایه ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
این بودجه بندی پیشنهادی می باشد.
 
 

آزمون آبان ماه ریاضی پنجم ابتدایی 96 (جدید)

آزمون آبان ماه ریاضی پنجم ابتدایی 96 (جدید)

برای دانلود نمونه سوال آبان ماه ریاضی پنجم ابتدایی 96 (جدید) شکل زیر را لمس کنید. این نمونه سوال دارای 9 سوال از مبحث کسر های ریاضی پنجم ابتدایی می باشد. (فایل اصلاح شده)

اموزیاران

دانلود آزمون ارزشیابی درس مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی

دانلود آزمون ارزشیابی درس مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی
آبان ماه 96
درس های اول تا ششم
 
 
 
 
 

برگه های داخل پوشه کار ارزشیابی توصیفی

برگه های داخل پوشه کار ارزشیابی توصیفی

جلد پوشه کار                     لینک دانلود

جلد فایل علوم                    لینک دانلود

جلد فایل هنر                     لینک دانلود

جلد فایل فارسی                لینک دانلود

 جلد فایل املا و انشا          لینک دانلود

جلد فایل اجتماعی             لینک دانلود

جلد فایل ریاضی                 لینک دانلود

فرم چک لیست کلاسی      لینک دانلود

ارزیابی دوماهه                   لینک دانلود

برگ ثبت مشاهدات            لینک دانلود

چک لیست فردی               لینک دانلود

فهرست محتوا                   لینک دانلود

دانلود یکجای فایل ها         لینک دانلود۱

دانلود یکجای فایل ها         لینک دانلود 2

 

گام به گام پنجم

امروز تصمیم گرفتیم تا گام به گام پنجم را در اختیار شما کلاس پنجمی ها قرار دهیم .

 

 

پایه سوم

آزمون مهر ماه ریاضی سوم ابتدایی

http://up44.ir/9e29tmtf

طرح درس سالانه ریاضی سوم ابتدایی 96

http://up44.ir/zrk61bhb

طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی 96

 

 

 http://up44.ir/fig0kf7w

 

طرح درس سالانه هدیه های آسمان سوم ابتدایی 96

http://up44.ir/fpwienqy

 

طرح درس سالانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی 96

http://up44.ir/2laf0l8m

طرح درس سالانه فارسی سوم ابتدایی 96

http://up44.ir/mpuy99ig

 

کتابهای الکترونیکی ششم

کتابهای الکترونیکی ششم

              


               


              
 

نمونه پیک های هفتگی کلاس پنجم  مهر ماه

نمونه پیک های هفتگی کلاس پنجم  مهر ماه

(مربوط به سال گذشته) 

 

 

 

پاور پوینت درس 2 مطالعات اجتماعی پنجم

 

پاور پوینت درس 2 مطالعات اجتماعی پنجم 

احساسات ما 

مطالب و نمونه سوالات و جزوات مخصوص ششمی ها

مطالب و نمونه سوالات و جزوات مخصوص ششمی ها

 

جزوه-دستور-زبان-فارسی-ششم-دبستان.

ارزشیابی ورودی هدیه های آسمان پایه پنجم

 

ارزشیابی ورودی هدیه های آسمان پایه پنجم

دانلود نمونه سوال